En af de designmæssige features på high-performance-modellen er en lysstribe i hele bilens bredde. Se mere om Audi RS e-tron GT-modellens lysteknologi og andre højdepunkter.
Audi e-tron GT quattro er den første fuldelektriske produktionsbil med alle karakteristika fra mærket med de fire ringes fremtidige e-design. Vi spørger Marc Lichte, som er chef for Audi design, ni spørgsmål om Audi e-tron GT quattro.
Designet på Audi e-tron GT får Marc Lichte's hjerte til at slå hurtigere.
Designet på Audi e-tron GT får Marc Lichte's hjerte til at slå hurtigere.
Marc Lichte, chef for Audi Design
”Audi RS e-tron GT er en helt speciel bil for mig. Lige siden jeg tegnede biler som barn, har jeg drømt om at skabe noget som dette.”
”Et godt design kombinerer altid stærk æstetik med perfekt funktionalitet.”
”Audi RS e-tron GT er en helt speciel bil for mig. Lige siden jeg tegnede biler som barn, har jeg drømt om at skabe noget som dette.”
”Et godt design kombinerer altid stærk æstetik med perfekt funktionalitet.”
”Bilens ”quattro muscle” bagpå er min favorit blandt designdetaljerne. Det var en stor udfordring at forme metalpladerne til en muskuløs forhøjning, for denne del fastgøres med det højeste niveau af præcision.”
”Farven daytonagrå har været på Audis farvepalet i næsten 20 år. Og den dag i dag viser den ikke bare konturerne på en enestående måde – den ser også både sportslig og elegant ud."
”Bilens ”quattro muscle” bagpå er min favorit blandt designdetaljerne. Det var en stor udfordring at forme metalpladerne til en muskuløs forhøjning, for denne del fastgøres med det højeste niveau af præcision.”
”Farven daytonagrå har været på Audis farvepalet i næsten 20 år. Og den dag i dag viser den ikke bare konturerne på en enestående måde – den ser også både sportslig og elegant ud."
Marc Lichte, chef for Audi Design
7. Hvilken farve tror du passer særligt godt til Audi e-tron GT quattro?
Daytonagrå. Den farve har været på Audis farvepalet i næsten 20 år. Og den dag i dag viser den ikke bare konturerne på en enestående måde – den ser også både sportslig og elegant ud. Alle features vækkes til live, og alle kontraster fremstår optimalt. Den muskuløse fremtoning øges, og hver enkelt lille detalje, som vi har lagt så meget arbejde og kærlighed i, fremstår tydeligt. Farven daytonagrå fremhæver det hele på smukkeste vis.
”GT er ikke blot den smukkeste, men også en af de mest aerodynamiske og effektive Audi modeller, der nogensinde er bygget. Den er et mesterstykke i ingeniørkunst.”
”Audi RS e-tron GT er utroligt effektiv, enestående aerodynamisk og byder på et fremragende termostyringssystem i kombination med et 800-volts elektrisk system og meget hurtig opladning.”
”GT er ikke blot den smukkeste, men også en af de mest aerodynamiske og effektive Audi modeller, der nogensinde er bygget. Den er et mesterstykke i ingeniørkunst.”
”Audi RS e-tron GT er utroligt effektiv, enestående aerodynamisk og byder på et fremragende termostyringssystem i kombination med et 800-volts elektrisk system og meget hurtig opladning.”
Marc Lichte, Chef for Audi design
9. Afslutningen af et design er
starten på det næste. Hvad ville du gøre anderledes med designet af den næste
Audi e-tron GT quattro?
Ingenting. Den er nemlig perfekt. Jeg får allerede hovedpine ved tanken om,
hvordan et facelift skulle være. Før i tiden når en bil blev sendt på gaden,
vidste jeg allerede hvilke detaljer, jeg gerne ville lege med i forbindelse med
et facelift. Sådan er det ikke med GT. Jeg kunne gøre nogle ting anderledes –
men ikke bedre. Audi e-tron GT quattro har en vis tidløs kvalitet, præcis som
den er.